Informació Tècnica

La cronoescalada del NAS CLÀSSIC comença des de la plaça de l’església del poble de Prenafeta a 468 metres d'alçada.

Els primers 470 metres de recorregut transcorren pel mig del poble i al arribar al final comença el primer tram de sender. Aquest tram és d'uns 300 metres de recorregut amb un desnivell de 40 metres, fins que es surt a un camí forestal on després de creuar-lo comença el segon tram de sender on la pendent es més pronunciada. Anirem guanyant alçada mica en mica per un antic camí medieval empedrat, on a mitja pujada trobarem una bifurcació que haurem de seguir per la dreta. Al final d'aquest tram d'uns 500 metres de recorregut i 130 metres de desnivell, sortirem a una pista on cal girar cap a l'esquerra. Després d'uns 200 metres arribarem a una petita esplanada anomenada Planota del Faló.

Per anar fins a dalt al Tossal cal agafar un senderó que surt al costat mateix del indicador, que ens portarà cap al últim tram que transcorre per la carena. Aquest últim tram és el més bonic de tota la cursa però a la vegada també és on els nostres bessons patiran més.

Finalment arribarem al Nas del gegant o Tossal Gros, a 867 metres d'alçada, on les vistes són impressionants. Es poden veure diferents pobles de la Conca de Barberà i l'Alt Camp, les serralades del voltant com les muntanyes de Prades i, si el dia és clar, podem veure Montserrat i el Pirineu.

Powered by Wikiloc
NOTA: Hi ha un error de càlcul en la ruta del Wikiloc. L'alçada mínima és de 468 metres i l'alçada màxima és de 867 metres.

El recorregut del NAS PLUS (+) és el mateix del nas clàssic, i una vegada s’està al cim del Tossal Gros, es baixa uns 222 m de desnivell negatiu pel sender de la part nord de la serra fins a tornar a trobar el recorregut del nas clàssic, i fer una segona ascensió d’uns 186 m de desnivell positiu. El temps de la cursa és el total del recorregut comptant les pujades i les baixades.